slide-serveis-bonet

Serveis

Oferim serveis d’Otorinolaringologia, logopèdia, pedagogia, foniatria, pedagogia musical i psicologia. Per mitjà de noves tecnologies optimitzem l’aprenentatge per tal d’obtenir un millor rendiment professional, escolar o per a la vida quotidiana.

FONIATRIA

Estudia la patologia de la comunicació en les vessants de trastorns de la veu, parla, llenguatge i audició, tant en els infants com en la gent adulta. Determina quins poden ser els tractaments més adients de cara a una rehabilitació foniàtrica, tant vocals, respiratoris, lingüístics i/o articulatoris.

LOGOPÈDIA

Estudia la comunicació des de la vessant pedagògica. Estudia les disminucions vocals, articulatòries o lingüístiques relacionat amb l’edat del pacient i planteja la millor estratègia rehabilitadora per tal de reeducar o implantar de nou el llenguatge, parla… Tracta els diferents aspectes de la comunicació, tant si és gestual, oral, escrita, vocal… per donar al pacient la millor solució a la seva mancança comunicativa.

PEDAGOGIA

Estudia les diferents metodologies per a l’aprenentatge de qualsevol matèria d’estudi; com s’han d’adequar a cada edat, quant temps es necessita, quins materials són els millors per a un bon aprenentatge… Orienta sobre quins estudis o treballs poden ser els òptims per donar un millor rendiment escolar i/o professional.

DOCÈNCIA

Donem formació continuada per a professionals de l’educació, cantants, actors, comercials, professions lliberals, en cursos organitzats per Institucions públiques o privades com Universitats, Col·legis professionals o per la pròpia Foniatria Bonet.

PSICOLOGIA

És la ciència del comportament i de l’experiència viscuda de les persones. De com els éssers humans es relacionen, senten, pensen i aprenen per adaptar-se al medi que els envolta. Ajuda a entendre processos adaptatius no aconseguits, a considerar aspectes emocionals que bloquegen i a canalitzar les accions per aconseguir la superació i el benestar. Les tècniques d’acompanyament – coaching i Programació neurolingüística (PNL) entre d’altres- faciliten el poder mirar, moure’s i ampliar les possibilitats d’acció, de relació i de satisfacció.

OTORINOLARINGOLOGIA

Ciència mèdica que estudia els òrgans afectats de la gola, nas i orella. Dóna un diagnòstic i planteja diferents tractaments com: mèdics, quirúrgics o rehabilitadors.

La nostra manera de treballar

Repassem la història clínica per obtenir tota la informació que pugui ser rellevant.

Explorem l’oïda, la veu, la parla, el llenguatge i la deglució mitjançant l’ús de noves tecnologies en el nostre laboratori.

Diagnostiquem i tractem patologies de la comunicació com sordesa, quequesa, disfonia, problemes articulatoris, dificultats per empassar, al·lèrgia respiratòria…

Orientem al pacient sobre el tipus de tractament que necessita tant si és mèdic, quirúrgic, pedagògic, musical, rehabilitador o acompanyament psicològic.

Rehabilitem seguint una metodologia sempre personalitzada i el més adequada al pacient i a la família si s’escau.

Quan cal demanar visita

  • Sempre torna afònic de les excursions.
  • Nota fatiga de veu després de donar classes.
  • No acaba de recuperar la veu després d’un refredat.
  • La veu és cada cop més greu des que fuma.
  • Falta potència a la veu.
  • Càncer de laringe: i ara com parla?
  • Què fem amb un nen amb veu “borinot”?
  • Tos quan empasso aliments, falses rutes.
  • Sordeja. Sempre diu: Què?
  • No entén quan li parlen per telèfon.
  • Posa el volum de la TV o de la ràdio molt fort.
  • En una reunió quan tots parlen no entén res.
  • No sent el timbre del telèfon o de la porta.
  • Escolta pitus o sorolls.
  • No sent les olors.
  • Sempre té el nas tapat i no respira bé.
  • Té una veu molt de nas.
  • Té mal de cap i tos.
  • Sempre té la boca oberta.
  • Quan cal consultar al pedagog?
nas bonet
  • Baveja o no pot empassar bé.
  • Necessita aparell d’ortodòncia. Cal algun tipus de rehabilitació abans?
  • Sempre té la llengua entre les dents. Què fem?
  • Diuen que empassa malament.
  • Dorm amb la boca oberta. Que fer per que la tanqui?
  • Problemes per empassar l’aliment.
  • Empasso i tosso sovint.
  • L’aliment s’equivoca de camí: falses rutes.
  • El meu fill baveja o menja brut.
  • Devora i no mastega.
  • Malgrat espassar els líquids m’ennuego, què puc fer?
  • M’ofego en menjar i tinc bronquitis de repetició, es pot millorar?
  • Situacions de desànim i dificultat (que es poden reconduir per aconseguir nous estats personals a través de sessions d’acompanyament individual).
  • Quan ens sentim insatisfets amb nosaltres mateixos i ens costa avançar.
  • Quan apareixen problemes amb persones del nostre entorn i desitgem resoldre’ls.
  • Quan certs fets, circumstàncies i/o situacions (treball, fills, parella,…) ens angoixen i ens bloquegen.
  • Quan l’estrès, la pressió social, la competència ens genera malestar o rebuig, i volem canviar alguna cosa per evitar-ho.
  • Quan ens veiem atrapats per la por, la inseguretat i la baixa autoestima.
  • Quan ens costa adaptar-nos als canvis personals i/o laborals.
  • Quan volem superar vivències negatives.
  • Quan volem modificar algun hàbit o algun tret de la nostra personalitat.
  • Quan hem perdut energia vital i la volem recuperar.
  • Quan els ànims els tenim sota terra o hi ha alguna cosa que ens paralitza.
  • Quan ens falten il·lusions i projectes.
  • Treu resultats justos.
  • Es passa moltes hores davant els llibres.
  • No té interès per l’estudi.
  • És un desordenat.
  • Estudia a última hora i els resultats són justos.
  • No sap treure els conceptes més importants.
  • Llegeix i no sap explicar el que ha llegit.
  • Sap la mecànica dels exercicis però no ho aplica als problemes.
  • Sap fer els deures però no sap com posar-se a estudiar.
  • Li costa concentrar-se. No para atenció.
  • Li costa memoritzar la lliçó.
  • a- Llenguatge:
    – Quan explica no entenem el seu discurs.
    – Després d’una embòlia o vessament cerebral no parla/ no llegeix/ no escriu.
    – Si té una malaltia neurològica degenerativa val la pena fer rehabilitació?
    – A l’escola diuen que fa moltes faltes.
    – Explica les coses desordenadament.
    – No estructura correctament les frases.
    – Com sabrem si el nostre fill és o no esquerrà/dretà?
    – Llegeix malament.
    – Confon la dreta i l’esquerra.
    – Té molt mala grafia i no l’entenem.
    – No és capaç d’explicar el que ha fet. Sempre li hem de treure a base de preguntes.
    – Parla idiomes diferents però no usa bé les estructures, ho confon i ho barreja.
    – Des de fa temps quequeja.
  • b- Parla:
    – Repeteix sovint l’inici de les paraules, com si quequegés. Què fem?
    – No pronuncia bé la s, r, ll…
    – Confon sons quan ha d’escriure un mot.
    – Parla lent/ràpid i no se l’entén.
    – Tots els nens del curs ja parlen bé i ell encara no.
    – Parla amb un ritme irregular.
    – Només l’entén la mare.
    – A quina edat un nen comença a parlar correctament?
    – Parla tan ràpid que no l’entén ningú.
    – Una persona gran que no diu bé un so pot reeducar-se?
    – Quan llegeix ho fa sil·labejant. Què fer perquè millori?
  • c- Veu:
    – Sempre torna de colònies afònic i recupera la veu després d’un parell de dies.
    – Quan llegeix respira irregularment, com si s’ofegués.
    – Torna a casa cansat de veu, sense ganes de parlar més.
    – Parla molt i la veu ja no té potència.
    – Timbre de veu apagat, sense matisos.
    – Entonació monòtona.